Skip to content

Doa Mohon Kesembuhan daripada Penyakit.

Februari 10, 2010

(sila klik gambar diatas bagi mendapatkan image yang besar)

Hari ini, entah mengapa tergerak pula hati ini untuk update blog mummy ini dengan meletakkan ‘doa mohon kesembuhan daripada penyakit’ buat pembaca2 blog mummy ini. Setelah hampir sebulan pemergian adik tercinta ke rahmatullah pada 7 Januari 2010 baru-baru ini… hati mummy amat tersentuh apabila melihat pesakit mahupun ada sahabat yang kini dilanda nasib yang sama seperti arwah adik. Ini semua ketentuan Allah kita sebagai manusia di muka bumi ini sentiasa diuji dan diuji selagi kita masih bernyawa.

Semoga mereka ini sentiasa tabah & kuat semangat untuk melawan penyakit mereka ini. Sebagai teman, sahabat mahupun keluarga kita juga perlu sentiasa prihatin dengan insan-insan ini kerana bukan ‘simpati’ yang mereka minta tetapi dengan kunjungan kita untuk mereka, juga adalah pembangkit ‘semangat’ mereka untuk sembuh dari penyakitnya itu.

Firman Allah:


Wahai manusia ketahuilah, apabila kamu minta Aku memberimu, Jika kamu berdoa’ kepadaKu Aku kabulkan, dan apabila kamu sakit Aku sembuhkan dan jika kamu berserah diri Aku memberimu rezeki, dan jika kamu mendatangi-Ku Aku menerimamu, dan bila kamu bertaubat Aku ampuni (dosa-dosa)mu, Aku Maha Penerima Taubat dan Maha Pengasih.

(Hr. Attirmidzi dan Al Hakim)



No comments yet

Tinggalkan Jawapan

